1.      Titlul activităţii:  MIHAI  EMINESCU- LUCEAFĂRUL  POEZIEI  ROMÂNEŞTI

2.      Coordonatorul/Coordonatorii activităţii: Profesori, Învăţători, Bibliotecar

3.      Data desfăşurării/Durata activităţii:  perioada 13.01- 19.01.2017, 50 min. cu fiecare clasă

4.      Grupul ţintă: 188 elevi (cls. Preg. B; cls. a II-a A, B; cls. a III-a; cls. a IV-a; cls. a V-a A, B ;      cls. a VI-a A,  cls. a VIII-a A)

5.      Parteneri implicaţi: prof. invitat- dir. Voivod Ancuţa, 4 părinţi

6.      Obiectivele:

a.      Cunoașterea semnificaţiei zilei de 15 Ianuarie;

b.      Îmbogăţirea cunoştinţelor despre marele poet;

c.      Formarea şi cultivarea gustului pentru lectură;

7.      Resursele:

a.      umane: elevi, profesori

b.      materiale:  laptop, videoproiector, flipchart, volume cu poezii, cărţi ilustrate, ecusoane cu imaginea poetului, coli albe, acuarele, markere.

8.      Descrierea activităţii:

La biblioteca şcolii s-au desfăşurat o serie de activităţi închinate poetului Mihai Eminescu: o expoziţei de carte cu principalele  opere ale poetului; prezentări PPS cu momente din viaţa şi activitatea lui Eminescu;  recitarea unor poezii scrise de poet; dramatizarea unui fragment din ”Scrisoarea III”, audierea de poezii şi cântece din opera poetului, în interpretarea unor mari actori şi cântăreţi; realizarea unor desene inspirate din opera poetului; completarea unor rebusuri având cuvânte-cheie numele marelui poet, concurs ,,Recunoaşte poezia!”.

La orele de limba franceză (cls. a VIII-a A) şi limba germană (cls. a VI-a A), au fost traduse titluri  ale unor poezii eminesciene, expresii şi versuri din poeziile  ”Luceafărul”, ”Ce te legeni”, ”Sara pe deal”, ”Lacul”, ”Floare albastră”, fiind apreciate sensibilitatea şi melodicitatea acestora şi în alte limbi.

­­­­­­       9.  Rezultate:

a.      30 poezii recitate la fiecare clasă

b.      audiţia a  4 cântece (cu versuri din poeziile eminesciene) de către fiecare grup de elevi

c.      15 ghicitori,  3 rebusuri

d.      două expoziţii de desene

e.      o expoziţie de carte cu volume de poezii şi alte scrieri despre viaţa marelui poet

10. Modalităţi de evaluare a activităţii:

f.       Rebusuri completate integral

g.      Fotografii postate pe site-ul şcolii

h.     Răspunsuri corecte la concurs

11. Sugestii, recomandări:

Implicarea unui număr cât mai mare de elevi în activitate.

Semnătura cadrului didactic/cadrelor coordonator/coordonatoare:

Bibl. Magherca Maria

Prof. Acatrinei Irinel Mioara

Prof. Moroşan Doina

Prof. Boncheş Adriana

Prof. Nisioi Silvica

Prof. Carp Simona

Înv. Pop Veronica

Prof. Candrea Ionela

Prof. Florea Silvica

Prof. Timu Carmen